woensdag 8 augustus 2012

Een dienst aangeboden

Gisteren van het Mörtjön meer is het plan om naar Stockholm te gaan. Dat lukt helaas niet. Tot 12 uur kwam het met bakken uit de hemel en de verwachtingen daarna waren goed. Regenpak aan en karren maar. Na een uurtje gereden te hebben was het droog en bij Sundsvall aanbeland. Helaas door een technisch mankement aan de motor was er een oponthoud van een aantal uren. Een vriendelijke Zweed, met 2 kinderen, hond en met een grote aanhanger bood zijn hulp aan. Motor op de aanhanger en naar zijn huis (12 kilometer verderop) gegaan. Garage , zijn huis en al het gereedschap mocht worden gebruikt. Hij ging zelf nog even in de stad werken samen met zijn kids en niet voordat brood, beleg en koffie waren aangerukt. Wat een vertrouwen! Ik kon er niets aan doen, maar ik kreeg af en toe koude rillingen over mijn lijf. Ik voelde mij vreemd. Toen de vriendelijke Zweed terugkwam vroeg ik wat voor werk hij deed. Hij bleek een sexshop te hebben en 9 panden voor de verhuur. Ik durfde niet verder te vragen wat voor soort huurders hij had.
Nadat de motor gefixt had bood hij eten en overnachting aan. Dat werd vriendelijk geweigerd en daarvoor in de plaats werd gevraagd wat hij voor zijn diensten wilde hebben. Helemaal niets, alleen een vriendelijke glimlach. Zo gezegd zo gedaan.

Om toch wat kilometers te maken werd flink gas gegeven en zo werd toch nog 200 kilometer afgelegd met als volgende doel een overnachtingsplekje want het was al laat. Het werd Iggesund. Een verlaten camping met stugas. Uiteraard een stuga genomen opdat de volgende dag vroeg vertrokken kon worden, omdat ingelopen moest worden op het schema.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten