dinsdag 5 juni 2012

3795

De totale afstand gereden uit en thuis. Via Utscheid, Haro en weer terug. Vertrokken 25 mei tot en met vandaag.

De laatste rit begon erg koud. 7 Graden was het. Gelukkig had ik mijn thermokleding en winterhandschoenen bij me. Het leek vooraf overbodig, maar 'beter mee dan om verlegen'. Het is nu rond de 16 graden. Met een temperatuurverschil van meer dan 15 graden in 2 dagen tijd heb ik het nu dus ijskoud.

Gelukkig geen regen onderweg gehad en zoetjesaan begon het zonnetje te schijnen. Op de terugweg via Lille, Gent en Antwerpen werd de groep van 8 steeds dunner en steeds vaker moesten we afscheid nemen.

Het laatste groepje van 5 - zoals we ook in Utscheid waren begonnen - hebben als laatst afscheid van elkaar genomen. Vreemd hoor om dan de laatste 30 km alleen naar huis te rijden.

Deze laatste dag alleen maar snelweg gezien. Iedereen wilde zo snel mogelijk thuis zijn om het dagelijkse leven weer op te pakken.

Mijn Intruder heeft het uitstekend gedaan. In Nederland reed ze 1 op 20. Op de Franse peage 1 op 17. Ik verdenk de Franse pomphouders ervan de pompen niet of heel slecht geijkt te hebben in combinatie met een andere samenstelling van de benzine. Wie zal het zeggen.

Ik ben net drie kwartier thuis en het is nog wat onwennig. Stilte hoor ik. Geen geruis van de wind of het geronk van onze motoren of geknal van onze uitlaten.

Ja laat ik dat maar even doen, een lekkere bak Hollandse koffie zetten. Wat heb dat gemist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten