zaterdag 21 juli 2012

Suomi Olen tulossa!

...oftewel "Finland, ik kom eraan"  volgens Google Translate.

Het duurt nog wel een paar nachten, maar met een drukke baan en vrijwilligerswerk moet ik ruim van tevoren plannen. Gisteren mijn motor een onderhoudsbeurt gegeven. De laatste keer was eind april en sinds die tijd heeft Trudi 9.000 km gereden. Tsja, dan is het wel weer nodig.

Lijstjes liggen op het aanrecht in de keuken. Het centrale punt van ons huis waar we werken,  borrelen, koffie leuten, eten en vooral de meest belangrijke gesprekken voeren. In willekeurige volgorde.


Ik reis via Duitsland, Denemarken en Zweden met einddoel Finland. Alleen een paar veerponten, dus het zullen weer veel kilometers worden. Ooit ben ik tot aan Lapland in Zweden geweest. Ik zal het nooit vergeten. Niet alleen vanwege de mooie natuur en te ontdekken wat stilte echt betekent. Ik had namelijk geen motorrijbewijs en zat achterop. Ik heb toen behoorlijk moeten afzien op een klein zadeltje. Als ik eraan denk voel ik weer die pijn in mijn derriere haha.


Ik ga nu kamperen. Mijn credo voor deze vakantie is "kamperen, maar ik wil niet bukken" samen met 'gemak dient de mens'.  Daarom heb ik een tent waarin ik normaal kan staan wanneer ik mij wil omkleden.

Ik ga nu niet alles op de motor meesjouwen. Vorige week heb ik mijn aanhanger opgehaald bij de leverancier. Ik kan nu net zoals de echte Hollanders eten en kruiden van thuis meenemen. Uiteraard een heerlijke stoel waar ik lekker in kan luieren mag niet ontbreken. Ik zal ook wat alcoholische versnaperingen meenemen, want in Scandinavië is het niet te betalen.




Ik heb er al een stuk mee gereden en ik moet in mijn spiegeltjes kijken of hij er nog wel aanzit. Je merkt er helemaal niets van. Ook bij 110 km p/u voel je helemaal niets aan het stuur. Geweldig ding! Mijn stuur is breder. Mocht ik file moeten rijden is dat geen enkel probleem.

Oeps, koffie niet vergeten mee te nemen. Even mijn vakantielijstje bijwerken...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten